SILA KLIK DI SINI

Jom Baca

22 January 2011

Jadilah Otak Besar Jiwa Kecik

hari ni saya nak berkongsi satu ilmu
yang saya dpat dari lectre pada minggu lepas..

ape yang anda faham tentang

OTAK KECIK JIWA BESAR(OKJB)
and
OTAK BESAR JIWA KECIK(OBJK)

saya pon fikir per maksud istilah ni..
punyer la mencari jawapan..
akhirnyer lecture bagi jawapan..

OKJB -orang yang tiada pandangan yang bernas dan hanya tahu komen jer...
contohnyer cam kita tengok owg maen bola..
bila pasukan tu shot bola tapi tak gol..
kita kata : aper la tak leh goal..goalkeeper dh takder pon xleh boh gol.
kalau aku sepak mesti dah goal.




OBJK - orang yang menganalisis perkara yang dia lihat
 dan memberikan cadangan yang bernas.

contohnyer cam kita tengok owg maen bola..
bila pasukan tu tak shot bola..
kita kata : macamana boleh tak gol. mungkin jika dia passing kat kwan dia mesti gol.
kalo aku sepak pon blum tentu gol.




jadi mana yang lebih baik. jadi OKJB ker OBJK ? sama-sama lah kita fikir
tapi lecture kata jadilah OBJK...haha

No comments:

Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...