SILA KLIK DI SINI

Jom Baca

31 December 2010

MBAM Yakin Tahun 2011 Mempunyai Prospek yang baik

KUALA LUMPUR 30 Dis. - Persatuan Pemborong Binaan Malaysia (MBAM) yakin 2011 akan menjadi tahun yang baik untuk industri pembinaan.Ini berikutan dasar kerajaan yang melancarkan Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10) dan Program Transformasi Ekonomi (ETP) dengan banyak projek yang akan dijalankan di bawah Bidang Ekonomi Utama Negara(NKEA).


Presidennya, Kwan Foh Kwai berkata, bagi memastikan pelaksanaan itu tepat dan berjaya, pihaknya yakin beberapa langkah pengurangan kos dan memudahkan aktiviti perniagaan, perlu dilaksanakan.Beliau berkata, pelaburan dari sektor swasta juga penting bagi mengubah negara kepada negara berpendapatan tinggi menjelang 2020.


"Terdapat empat langkah yang penting dalam industri pembinaan menjelang tahun 2011 iaitu waktu yang sesuai untuk penyebaran maklumat projek-projek, jaminan peruntukan pelaburan yang baik daripada kerajaan, proses bidaan projek yang adil dan telus serta menangani isu sumber manusia dan tenaga kerja,'' katanya.
Foh Kwai juga mengalu-alukan pengumuman yang dibuat oleh Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan (CIDB) bahawa berkuat kuasa 1 Januari 2011, permit-permit kerja asing boleh disambung sehingga lima tahun lagi.Bagaimanapun, para pekerja asing ini perlu menduduki ujian kemahiran dengan sedikit bayaran sebelum majikan memberi sokongan untuk pembaharuan permit. "MBAM akan bekerjasama dengan CIDB bagi mengurangkan kos pengendalian ujian tersebut,'' ujarnya.


Tambah Foh Kwai lagi, isu lain yang patut dipertimbangkan adalah pengecualian insurans perubatan untuk pekerja asing di dalam industri pembinaan yang ditetapkan RM120 seorang walaupun ia sepatutnya menjadi tanggungan sendiri.Ini kerana para pekerja itu sudah pun dilindungi polisi insurans yang lain apabila mereka memohon permit kerja, dan sebagai contoh di bawah skim pampasan pekerja asing di bawah skim kad hijau CIDB.


"Bayaran sebanyak RM120 bagi setiap pekerja itu sememangnya menjadi beban kepada pekerja asing dan akan menyebabkan mereka enggan ke negara ini lagi untuk bekerja dalam industri pembinaan,'' ujarnya.Foh Kwai juga berpendapat, kerajaan juga perlu memberi tumpuan kepada latihan vokasional dan latihan kemahiran di kalangan rakyat Malaysia bagi mengurangkan kebergantungan kepada pekerja asing.


Katanya, sebagai perancangan jangka singkat, semua pekerja pembinaan asing perlu dilatih sebagai pekerja mahir atau separuh mahir sebelum diambil bekerja di negara ini.
Bagi perancangan jangka panjang, semua pihak seharusnya membuat pelaburan dalam Sistem Binaan Berindustri (IBS) dan mesin berat bagi meningkatkan produktiviti.

No price hike at mamak shops



PUTRAJAYA: Customers at mamak and Indian restaurants will not be asked to pay more for their teh tarik and roti canai as the two associations representing these eateries have given the assurance they will not hike up their prices despite the increased cost of sugar and LPG.
“We have held meetings with the Malaysian Muslims Restaurant Opera­tors Association and the Malay­sian Indian Restaurant Operators Association and they have assured us their members are not planning a price hike,” said Domestic Trade, Cooperatives and Consu­merism Ministry deputy secretary-general Datuk Daud Tahir.
He added that the ministry would be meeting representatives of Chinese eatery operators soon to discuss the matter but it was confident that they too would not raise prices indiscriminately.
Daud said the ministry cannot act against any price increase of food and drinks at these places as the items sold at the eateries do not come under its list of controlled items.
The ministry, however, would monitor the situation and accordingly advise the operators of these eateries, he added.
“But consumers have the power to force unscrupulous operators to reduce their prices by boycotting eateries looking to make quick gains,” he told a press conference here yesterday.
Daud said the ministry had carried out its own calculations from the higher prices and noted that price increases would range between one and three sen per item.


“The prices for popular items like teh tarik, roti canai, roti telur, cucur udang and pisang goreng would rise by one sen or less and three sen for items like milkshakes and sirap bandung.

Cuti-Cuti Cinta (2010) DVDrip RMVB (Eng Hard-Subbed) Mediafire




Sinopsis

Filem ini berkisarkan Eava Ealiana (lakonan Nora Danish) yang merupakan seorang pengarah di sebuah syarikat kepunyaan bapanya, Tan Sri Zaini (lakonan Zaibo). Sebagai anak tunggal kesayangan, Eava dilimpahi dengan penuh kasih sayang dan kemewahan.



Apabila dewasa, Eava yang berkelulusan luar negeri bekerja di syarikat ayahnya. Eava merupakan seorang yang terlalu cerewet tentang segala-galanya, sombong dan suka membangga diri. Dia juga sering membebel jika tidak puas hati dan sangat tegas.



Pekerja-pekerjanya (lakonan ahli The Fabulous Cats) lebih takutkan Eava berbanding ayahnya. Tan Sri Zaini mempunyai seorang kawan rapat, Datuk Hamzah yang mempunyai seorang anak lelaki, Remy (Zed Zaidi).



Remy seorang playboy yang cuma tahu menghabiskan harta ayahnya sahaja. Remy dan Eava disatukan atas tujuan perniagaan dan niat Datuk Hamzah adalah untuk membolot harta Tan Sri Zaini.



Genre

Comedy | Romance



Info



link download

MEDIAFIRE

RMVB (246mb)

30 December 2010

Wanita antara disenarai calon PAS di Dun Tenang

Seorang wanita adalah antara yang disenaraikan untuk dipertimbangkan sebagai calon PAS dalam pilihan raya kecil DUN Tenang pada 30 Januari depan.

"Beliau merupakan bekas seorang guru, anak tempatan, dan memegang jawatan di cabang tempatan parti itu," kata satu sumber kepada Bernama hari ini.

Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan kematian penyandang kerusi itu Datuk Sulaiman Taha, 59, daripada BN akibat jangkitan kuman dalam darah dan kencing manis pada 17 Disember lepas. 

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan tarikh penamaan calon pada 22 Januari.

Dalam pilihan raya umum 2008, allahyarham Sulaiman yang juga merupakan ketua Umno bahagian Labis menewaskan calon PAS, Mohd Saim Siran, dengan majoriti 2,491 undi.

Pengarah operasi pilihan raya PAS bagi pilihan raya kecil Tenang, Dzulkefley Ahmad ketika dihubungi berkata, kemungkinan PAS meletakkan calon wanita hanyalah satu khabar angin kerana keputusan mengenai siapa calon PAS akan dibuat oleh pucuk pimpinan parti tidak lama lagi.

Namun, katanya, nama pemimpin wanita itu terdapat dalam senarai yang dicadangkan sebagai calon.

- Bernama

Keputusan pemilihan rasmi MTUC

SHAH ALAM, 30 Dis – Pemilihan Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia(MTUC) yang berlangsung semalam menyaksikan kemenangan Khalid Atan sebagai Presiden dengan undi 255 kalahkan Syed Shahir Syed Mohamod yang hanya meraih 213 undi.
Bagi jawatan timbalan presiden Mohd Jaafar Majid menang 170 undi kalahkan dua calon, P Maniam 157 dan Abd Razak Mohd Hassan 140 undi.Manakala jawatan Setiausaha Agung disandang oleh Abd Halim Mansor dengan undi 188 undi mengalahkan J Solomon 117 undi dan Abdullah Sani Abdul Hamid 165 undi.
Timbalan Setiausaha Agung Samuel Devadason meraih 291 undi kalahkan R Jeyakumar 175 undi.Setiausaha Kewangan dimenangi Awang Ibrahim dengan 244 undi kalahkan Abdullah Abu Bakar 225 undiPemilihan MTUC berakhir semalam dengan lancar dimana ratusan delegasi mewakili  kesatuan-kesatuan pekerja membuang undi bagi memilih pucuk pimpinan MTUC untuk tiga tahun akan datang.
Pengundian bermula jam 9 pagi dan berakhir pada  1.30 petang dengan 479 delegasi membuang undi, daripada 552 yang hadir untuk persidangan dua hari itu.MTUC merupakan kesatuan pekerja kedua terbesar di Malaysia selepas Cuepacs dengan keahlian kira-kira empat juta ahli.
Bilangan delegasi pula ditentukan berdasarkan jumlah keahlian sesuatu kesatuan pekerja di mana ditentukan satu delegasi untuk setiap 500 ahli.Pemilihan kali ini dijangkakan sengit di mana pengerusi MTUC untuk dua penggal, Syed Shahir akan mempertahankan kerusinya menentang seorang veteran aktivis pekerja, Khalid Atan.


sumber: http://www.selangorkini.com.my/my/berita/24662

Misi Meneruskan Amanah Masyarakat...

Nmpaknye hari ni Adalah hari Last Saya beRada Dirumah...
Sedih rasanya nak meninggalkaN ruMag yang Serba Biasa...
Tapi Saya rasa Rumah NI mAcam Hotel Bagi saya..
Tidur Kat hoTel Pon taK Sesedap Tidur Kat ruMah..



saYa teRpaKsa Balik ke KedAh Untuk
meneruSkan miSi Saya diSana..
rakYat semuA menGharaPkan saya MenjaDi 
oraNg yanG berGuNa..

Malam ni saYa kenE kemAs baraNG -BaraNg
ceK apa BaranG yanG taK ada..
PerJalanan saya dijadualkan pada Pukul 11 MalaM..
<macam naik Flight je..>



Cakap pasal flight saya teringat seseuatu...
hari tu saya buka laman web Airasia..
saya engok kot ada promotion...
rupanyer ada promotion perjalanan domestik..
tarikh terbang bulan April hingga 27 June..
kalau tak silap la..
bila saya cek harga dari KLIA ke ?????
pergi balik baru 66 ringgit...
MURAH TU...
kalau naik bas..
pergi balik rm80...

saya pon dah tak da ape nak tulis lagi..
thanks..........

Harimau Menang, Garuda Menangis





SENTUHAN ajaib K Rajagobal terus berbisa tatkala membawa pasukan negara merangkul gelaran Piala Suzuki AFF 2010 buat pertama kali sejak penyertaan sulung di Singapura pada 1996, walaupun tewas 1-2 pada perlawanan akhir timbal balik di Senayan, Jakarta, semalam.

Malaysia juara baru edisi kelapan hasil agregat 4-2 di hadapan penyokong setia Indonesia yang segan-silu melihat pasukan kesayangan mereka sekadar naib juara di gelanggang keramat, Gelora Bung Karno.

Sebelum perlawanan bermula, skuad Harimau Malaya berdepan ranjau kerana menghadapi pelbagai gangguan penyokong lawan, diejek termasuk diancam ugutan yang menjejaskan keselamatan.

Indonesia bermula garang apabila mengasak ke kubu pasukan Malaysia sejak wisel pertama. 
Serangan menggila skuad Merah Putih yang ditunjangi Cristian Gonzales dan Irfan Bachdim akhirnya berhasil apabila berjaya mendapat tendangan penalti setelah bola terkena tangan Sabree Abu pada minit ke-17.





Namun, mungkin kerana kegugupan dan terlalu yakin ingin menjaringkan gol, sepakan penalti diamanahkan kepada Firman Utina sekadar singgah tepat ke dalam dakapan penjaga gol terbaik negara, Khairul Fahmi Che Mat.

29 December 2010

Mental Pasukan Malaysia Perlu Kuat





BERAKSI di tempat lawan malam ini sememangnya sudah memberi banyak kelebihan buat pasukan bola sepak Malaysia untuk membawa pulang Piala Suzuki AFF 2010 buat julung kalinya. 

Namun, skuad kendalian K Rajagobal itu tidak harus mendabik dada kerana pelbagai kemungkinan boleh berlaku dalam tempoh permainan 90 minit. 

Berhadapan puluhan ribu penyokong fanatik Indonesia, barisan Harimau Malaya perlu mempertahankan bekalan tiga gol dan memastikan gawang Malaysia tidak dirobek seperti mana ketika pertemuan pertama pada peringkat kumpulan lalu. 

Jangan terlalu gopoh. Silap langkah, yang dikejar tak dapat yang dikendong pula berciciran! 




Pasukan Harimau Malaya tidak boleh terlalu selesa dengan kemenangan tiga gol yang dicatatkan pada pertemuan akhir pertama di Stadium Bukit Jalil, Kuala Lumpur, Ahad lalu. 

"Pasukan Bola Sepak semakin Positif", kata Santokh Sigh




Bekas pemain bola sepak kebangsaan era 70-an, Santokh Singh nyata berbangga dengan prestasi pasukan bola sepak negara yang dilihat semakin meningkat sehingga hampir untuk menjulang Piala AFF Suzuki 2010. 

Senario bola sepak yang dilihat meningkat positif ini dijangka disebabkan oleh kehadiran pemain muda yang membarisi skuad kelolaan K. Rajagobal itu. 

Menurut Santokh, kehadiran pemain-pemain bertenaga ini sedikit sebanyak membantu pembangunan positif pasukan negara itu. 

“Pemain muda yang membarisi pasukan negara kini meningkat dari segi persembahan dan mutu permainan malah, jika diberi lagi banyak peluang mereka boleh pergi jauh. 

“Apa yang saya boleh cakapkan di sini adalah pasukan kita harus fokus sewaktu di sana nanti dan berseronok ketika perlawanan dan yang paling penting jangan gentar menentang Indonesia,” katanya. 

Selain itu Santokh juga turut menyatakan peluang untuk pasukan Malaysia menang adalah besar dan mungkin juga buat pertama kalinya Piala AFF Suzuki itu bakal menjadi milik kita. 

Perkembangan positif itu turut disambut baik seorang lagi bekas pemain kebangsaan Dali Omar, yang bangga dengan kejayaan pasukan negara dan berharap mereka dapat meneruskan prestasi cemerlang pada perlawanan akhir kedua, malam ini. 

“Saya amat terkejut dengan pencapaian mereka. Akhirnya pasukan bola sepak negara meraih kemenangan yang hebat. 

“Walaupun penyokong mereka ramai tetapi pasukan Indonesia sudah patah sayap. Saya yakin jika mereka terus mengekalkan momentum sama seperti aksi Ahad lalu, kita boleh mendapat dua gol lagi dan pulang membawa Piala Suzuki AFF 2010,” katanya.

28 December 2010

Arsenal win 3-1 Chelsea

"Arsenal WILL fight for the Premier League title this season."
 
That was the resounding message Arsène Wenger’s team sent out with a heartening 3-1 win over Chelsea at Emirates Stadium on Monday night.
 
The three points restores them to second place behind Manchester United – but this victory was worth much more than that.




 
Having lost at Old Trafford a fortnight ago, the critics suggested Arsenal’s campaign would be undermined by familiar weaknesses. One of which was a failure to beat their main title rivals.
 
However, make no mistake, this evening they fully deserved to beat the reigning champions.
 
Alex Song bundled through to blast home the opener on the stroke of half time. Then, just after the restart, Cesc Fabregas and Theo Walcott set up goals for one another inside three mad minutes.


http://videos.sportyall.com
Uploaded by sportyallspecial. - Independent web videos.

PiliHan Raya Kecil Dun Tenang



Bandar kecil TENANG, Segamat, Johor tidak lagi akan menjadi Tenang apabila semua pemimpin politik Barisan dan Pakatan akan memenuhi bandar kecil tersebut menjelang pilihanraya kecil yang bakal diadakan. PAKATAN pastinya sangat terdesak untuk menang pilihanraya kecil kali ini setelah beberapa pilihanraya sebelum ini mereka tewas. 

Pada peringkat awal selepas PRU12 kebanyakan pilihanraya kecil memihak kepada PAKATAN tetapi sejak akhir-akhir ini keputusan telah banyak berubah. perubahan ini cuma sementara sahaja. Ntuk pengetahuan, dun Tenang terletak didalam parlimen Labis. 



Lu Pikirlah Sendiri De Movie (MF)



Synopsis
Mengisahkan tentang mengejar impian, kerjaya dan cinta. Nabil [Nabil Raja Lawak] dan Natasya [Puteri Sarah] merupakan pasangan yang berbeza dari semua perkara. Mereka seperti dua garisan yang tidak mungkin bertemu di dalam kehidupan ini untuk melayakkan mereka bercinta. Mereka mempunyai pandangan hidup yang berbeza kerana seorang di universiti dan seorang lagi terpaksa bekerja menyara diri dan keluarga. Walaupun mereka berdua ibarat garisan yang tidak mungkin bertemu, tetapi takdir menentukan segalanya. 

LINK DOWNLOAD..

27 December 2010

Nice Voice..

Pada suatu malam yang suram...
saya akan mengepost satu bende yang saya suka 
dengar. naka tau tak apa yang saya suka dengar..

kalau saya buka Youtube..saya selalu tengok video ni..
Apa video saya saya suka tengok..
Jom kita saksikan..





video ni cukup saya suka..
sebab dia mengajar saya membuat pelbagai variasi suara..
saya tahu sikit bab suara ni..dia ada suara lead/melody..
lepas tu ada suara foserto, tenor, bass..
saya suka dengar lagu yang ada macam suara..
contohnya video disini..


highlight English Perimier Ligue..

kepada sesiapa yang belom tengok highlight EPL
boleh tgk di sini..

Aston villa 1- 2 Totenham

Manchester United 2- 0 Sunderland


New Castle 1- 3 Manchester City











25 December 2010

GelomBnag PRU 13 akaN menJelma



Sejak PRU 12 banyak perubahan berlaku di negara kita..
pelbagai pihak cuba melakukan perubahan ditempat mereka
agar rakyat hidup senang...
dalam tempoh 2 tahun ini,pelbagai pilihan raya kecil yang menjadi medan
perhitungan untuk memilih siapa yang lebih layak menjadi
pemimpin rakyat...
bulan ni pon SPR telah diberitahu tentang kekosongan
kerusi di dun Tenang, johor...Johor merupakan kubu kuat BN..
banyak menteri-menteri adalah kelahiran johor...



KINI PRU ke 13 kian hampir...banyak tanda-tanda bahawa bahawa 
pru 13 akan diakan pada tahun 2011...

Hai Air di Selangor..Apa ceriTa?



Air cukup penting bagi masyarakat Malaysia..
terutama bagi mayarakat yang tinggal di selangor dan kuala lumpur..
 di selangor kita bertuah kerana diberikan subsidi air sebnyak 11.00 berapa kupang...banyak tu.
 boleh bli nasi bungkus..

sekarang kerajaan selangor dalam perancangan ingin mengambil alih 
konsesi air kerana air itu milik harta orang ramai..
 tapi syabas tak nak kerana harga yang diletakkan oleh 
kerajaan negeri rendah lebih kurang 10 billion...
kita ikuti cerita dibawah macam mana air boleh diswastakan oleh kerajaan dulu..
 
JOM KITA LAYAN.....ZASST


Sebelum dasar penswastaan diperkenalkan oleh Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr Mahathir Mohammad, bekalan air untuk warga diseluruh negara dikendali dan diuruskan oleh Jabatan Kerja Raya (JKR).

NONEJKR ini bukan syarikat kroni dan tidak pernah berniat untuk mencari untung. Tidak ada individu atau Datuk yang memiliki saham dalam lembaga JKR. Saham JKR dimiliki oleh seluruh warga Malaysia kerana JKR ini adalah harta awam. Jabatan ini bertugas untuk menjaga kebajikan orang ramai. Berkhidmat untuk kebajikan semua warga negara adalah niat dan rukun iman JKR.

Semuanya berubah apabila dasar penswastaan diperkenalkan. Dasar penswastaan adalah dasar kapitalis di mana semua hak milik rakyat yang di bawah jagaan kerajaan dijualkan kepada orang ramai. Sebenarnya penswastaan ini adalah satu projek silap mata di mana harta rakyat disonglap oleh para kroni.

22 December 2010

Kelebihan BotaK



Berkepala botak sekarang sudah
Menjadi trend kepada lelaki di pertengahan umur. Ada juga remaja yang suka berkepala botak..kadang –kadang botak menjadi prasyarat  bagi si wanita mencari calon suami. Tetapi ada sesetengah pihak menjadikan botak sebagai symbol untuk group tertentu<skin head>perbuatan ini salah jika dilakukan disekolah…masa saya disekolah botak dibenarkan asalkan tidak membuat group botak…sekarang tidak dibenarkan kerana takut-takut murid-murid akan menjadi samsing..dulu ade jugak cabar kawan-kawan untuk botak…hahaha macam-macam kes masa sekolah…
Sebenarnya orang berkepala botak banyak kelabihannya..
Oleh itu mari kita tengok ape kelebihan kepala botak…



1. save budget kerana tak perlu nak gunting rambut dan  
tak pening memikir stail rambut….
2. save budget lagi kerana tak perlu nak beli syampu atau perapi rambut….
Sikat…dan minyak rambut..
2. tak perlu takut pada kutu
 atau kelemumur dan uban..
3. orang tak perasan samaada kita dah tua
 atau muda sebab tak beruban..
4. orang akan Nampak takut sikit
kalau orang botak Nampak garang…
5. orang akan respect kerana banyak berfikir…
contohnyer prof-prof kat university..






19 December 2010

Layan Lagu NasyId

dari kecik lagi saya dah minat 
lagu nasyid..
sejak inteam mula buat album pertama..
saya dah mula suka nasyid..

tapi sekarang saya minat semua team nasyid...
xkisah la team ape..
janji lagunyer sedap..
dan lagi satu..
lagu tu mesti ade ayat yang memberi nasihat..
barulah sedap telinga mendengar...

dalam post saya akan memberi satu lagu nasyid...
sama kita dengarkan...
saya sediakan lirik skali...




Dikau hadir
Di kala aku memerlukan seorang teman
Dikau bawa secebis bahagia
Bila aku hampir berputus asa

Kuterima segala
Apa yang diperduga
Dan kini kubersedia
Hadapi hari muka

Kau bawa sinar cahaya
Di hariku yang gelita
Dan dikau hadir tepati waktunya
Membawa tawa ceria

Bila mana kau terima
Hidup ada suka dan duka
Mendung takkan selamanya
Sinar mentari kan menjelang tiba

Lagu : Yasin Sulaiman (Hush Entertainment)
Lirik : Yasin Sulaiman (Hush Entertainment)


Kitab FURU' MASAIL terbitan Telaga Biru











Furu’ Al-Masa’il merupakan sebuah karya terjemahan dari kitab asal yang ditulis oleh ulama’ nusantara terkenal Syeikh Daud al-Fathani yang disampaikan dalam bentuk soal jawab menyentuh soal-soal syariat yang merangkumi aspek-aspek ibadat, munakahat, muamalat dan jinayat. Menurut Datuk Hassan Din, penyusun semula buku ini, “saya lebih berminat untuk terus melayari lembaran kitab Furu‘ Almasa’il setiap kali saya berhadapan dengan masalah fiqah. Akhirnya dengan kehendak Allah jua, terdetik persoalan di hati saya, kenapa kitab yang seindah itu, disimpan hanya untuk menjadi tatapan dan rujukan golongan tertentu sahaja. Alangkah baiknya sekiranya kitab yang bermutu seperti itu dapat dimanfaatkan oleh generasi masa kini. Khazanah ilmu yang terkandung di dalamnya dapat dikongsi dan ditatap bersama. Akhirnya, timbullah keinginan saya untuk menyusun semula kitab tersebut dengan gaya bahasa masa kini untuk memudahkan generasi hari ini membaca dan memahaminya, khususnya bagi mereka yang dahagakan ilmu.”
Penulis : Datuk Abu Hassan Din Al-Hafiz
Kod Katalog : TBBK 1157
Kod ISBN : 978-967-5102-88-2
Harga : Semenanjung M'sia - RM75.00
: Sabah / S'wak: RM80.00



 Buku ini sangat berguna ntuk kita sebagai umat Islam. di dalam buku banyak masalah-masalah cabang yang selalu kita persoalkan. di malaysia ini, umat islam selalu menimbulkan  masalah faru' dalam masyarakat sehingga menimbulkan perselisihan antara ulamak-ulamak. oleh itu perkara perlu kita atasi dan perlu ada panduan. buku ini telah disemak oleh mufti johor dan telaga biru akan mengeluarkan jilid ke- 2 untuk biku ini setelah diemak oleh mufti. saya rasa harganya berpatutan berbanding dengan ilmu yang kita peroleh.


KungFU PandA HoliDay SpeciAL 2010..



Synopsis:
Po (voice of Jack Black) is disappointed to learn he’ll have to host an event at Jade Palace on his favorite holiday, Winter Feast, which he usually spends with his father. The obligation leaves Po torn between his family traditions and the job he loves. Dustin Hoffman, Angelina Jolie, Jackie Chan, Seth Rogen, Lucy Liu and David Cross reprise their roles from the 2008 film.


Release Name: Kung.Fu.Panda.Holiday.Special.2010.HDTV.XviD-2HD
Size: 175 MB
Quality: XviD, MP3 VBR
Language: English
Subtitle: N/A
Genre: Action | Comedy | Animation

cerita ni memang lawak..
best tengok cerita ni sehingga kering gusi...
asyik tergelak je..
kepada sesiapa yang belom tengok boleh tengok cerita ni..
kalau tak nak tengok bagi adik-adik ke, saudara ke, nenek ke...

kalau nk tengok trailer...
tengok di youtube...
kat sini saya hanya bagi link download sahaja...

LINK DOWNLOAD:



ATAU


18 December 2010

KenaLI Orang PeramAh di KampunG

#PrEbet sapU
orang yang buat keje part time ambik penumpang guna kereta sendiri 
dan mengenakan charge yang lebih murah..



#Penjual Karpet
pendatang asing yang pergi rumah ke rumah menjual karpet secara hutang.
dulu diorang datamg naek basikal..
kadang-kadang jalan kaki..
tapi sekarang diorang dah advance..
diorang pakai kereta..

keguNaan SebuAh Bas StOp

temPat tamPal IklAn..
iklan sewa, iklan rumah urut, 
iklan pinJam duit, iklan ubat kuat
dan Macam- macam LagI.


teMpat TidUr..
Bus stop la tempat kita tidur bila kene halau dengan bini,
 lari dari rumah,
 mat dadah melepak..kat sini la tempat diorang check - in..




tempat dating..
 kalau malas nak keluar jaoh-jaoh ataupon tiada ongkos yang cukup,
 bus stop adalah lokasi yang paling ideal..

11 December 2010

Arsenal 'bigger threat than Chelsea'

The Gunners visit Old Trafford on Monday looking to consolidate top spot in the Premier League table, while United know a home win would allow them to jump back to the summit, with a match still in hand following the postponement of last week's visit to Blackpool.
It promises to be a feast of football, with Nani believing it represents the acid test of United's trophy ambitions.
"Arsenal are a bigger threat than Chelsea now," he said. "Chelsea have lost a few games and drawn some and their confidence looks a bit low. But Arsenal have been winning and being top of the league gives you great confidence."
The north London giants have lost three times on home soil this season. However, away from the Emirates they have been a formidable force, managing recent victories over Manchester City, Everton and Aston Villa, none of whom United were able to beat on their own travels.
"Arsenal have been doing well. They are growing up in the way we are," the Portugal star said.
In Samir Nasri, the Gunners boast a player who is at the very top of his game and arguably the most influential in the top flight at present.
"Nasri is the most important player in the Arsenal team," said Nani. "He is a very big danger for us and we have to take care of him."

British PM promises 'full force of the law' after violent protests

London (CNN) -- British Prime Minister David Cameron said Friday protesters who resorted to violence Thursday night will "feel the full force of the law," and blamed them for wreaking havoc in London during the pre-Christmas weeks.
Addressing reporters, Cameron defended the government's contentious move to triple tuition at UK universities and said protesters, not the police, should be blamed for last night's chaos on Parliament street and nearby areas and for attacking a car transporting Prince Charles and Camilla, the Duchess of Cornwall.
"I immediately rang the Prince of Wales," said Cameron, a reference to Prince Charles. "We need to learn the lesson of this incident," he said.
On Friday, police sifted through rubble strewn over London's Parliament square, searching for clues and culprits in Thursday night's protests, where students, enraged by the triple tuition hike, broke windows and ambushed the royal vehicle.
"It is not the fault of the police," said Cameron. "It was the fault of those who tried to smash that car."
A photo of the royal couple, dressed in evening wear, made headlines as it showed the startled expressions on their faces as they sat in their Rolls-Royce before exiting for a Royal Variety Performance.
The royal couple escaped unhurt. Police said the route had been cleared minutes before the royal couple was due to make their journey.
The high-profile incident came late in a day of violent protests that left at least 12 officers and 43 demonstrators hurt.
London's Metropolitan Police issued a statement Friday condemning the protests and alleged vandalism that took place Thursday night, claiming protesters intimidated Christmas shoppers and bystanders.
"This has nothing to do with peaceful protest," the statement said. "Students are involved in wanton vandalism including smashing windows in Oxford and Regent streets."
So far, 34 people have been arrested in connection with the protests, and more than 40 protesters have been hospitalized, police said.
The protests followed a vote in the House of Commons to approve a plan to raise the existing cap on tuition rates charged by universities from £3,000 to £9,000 a year. In U.S. dollars, that's a nearly $10,000 a year increase -- from roughly $4,700 to $14,000. Lawmakers approved the plan in a 323-302 vote.
The measure awaits approval by the House of Lords and a signature by the queen before it can become law.
The vote ended hours of debate inside Parliament. Thousands of demonstrators outside said the plan will price many students out of a university education. Supporters say the tuition cap hike is needed to cut the government's massive deficit.

source:bbc news

Memartabatkan abahasa Kita & bahaSa Inggeris

MUHYIDDIN menandatangani plak selepas merasmikan bangunan baru Sekolah Kebangsaan Seri Sekinchan sambil diperhatikan jawatankuasa induk sekolah itu, semalam.
MUHYIDDIN menandatangani plak selepas merasmikan bangunan baru Sekolah Kebangsaan Seri Sekinchan sambil diperhatikan jawatankuasa induk sekolah itu, semalam.
Muhyiddin mahu persediaan dilakukan sebelum MBMMB pada 2012

SABAK BERNAM: Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata kerajaan sedang melaksanakan program memartabatkan Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris di semua peringkat sekolah di seluruh negara.
Timbalan Perdana Menteri berkata, langkah itu sebagai persediaan sebelum kerajaan melaksanakan sepenuhnya dasar 'Memartabatkan Bahasa Melayu dan memperkukuhkan Bahasa Inggeris' (MBMMB) pada 2012.
“Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Razak) sudah menyatakan komitmen kerajaan untuk membawa perubahan besar dalam bidang pendidikan. Atas sebab inilah, kerajaan turut memasukkan bidang pendidikan dalam program transformasi negara.

“Kerajaan tidak mahu rakyat kita mundur dalam pendidikan dan buta huruf. Jadi, sebab itu kerajaan turut memantapkan program prasekolah,” katanya ketika merasmikan bangunan baru Sekolah Kebangsaan (SK) Seri Sekinchan di sini, semalam.

Hadir sama Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar dan Timbalan Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, yang juga Ahli Parlimen Sungai Besar, Noriah Kasnon. Seramai 3,000 hadir memeriahkan majlis itu.

10 December 2010

Peristiwa yang Berlaku dalam bulan Muharam..

MUHARAM adalah bulan pertama dalam tahun Islam (Hijrah). Sebelum Rasulullah berhijrah dari Makkah ke Yathrib, kiraan bulan dibuat mengikut tahun Masihi. Hijrah Rasulullah memberi kesan besar kepada Islam sama ada dari sudut dakwah Rasulullah, ukhuwwah dan syiar Islam itu sendiri.

Pada asasnya, Muharam membawa maksud 'diharamkan' atau 'dipantang', iaitu Allah SWT melarang melakukan peperangan atau pertumpahan darah. Namun demikian larangan ini ditamatkan setelah pembukaan Makkah (Al Baqarah: 91).

Sejak pemansuhan itu, umat Islam boleh melaksanakan tugas dan ibadat harian tanpa terikat lagi dengan larangan berkenaan.
Beberapa peristiwa penting bulan Muharram:

  1. *1 Muharram - Khalifah Umar Al-Khattab mula membuat penetapan kiraan bulan dalam Hijrah
  2. *10 Muharam - Dinamakan juga hari 'Asyura'. Pada hari itu banyak terjadi peristiwa penting yang mencerminkan kegemilangan bagi perjuangan yang gigih dan tabah bagi menegakkan keadilah dan kebenaran.
*Pada 10 Muharam juga telah berlaku:
1. Nabi Adam bertaubat kepada Allah.
2. Nabi Idris diangkat oleh Allah ke langit.
3. Nabi Nuh diselamatkan Allah keluar dari perahunya sesudah bumi ditenggelamkan
selama enam bulan.
4. Nabi Ibrahim diselamatkan Allah dari pembakaran Raja Namrud.
5. Allah menurunkan kitab Taurat kepada Nabi Musa.
6. Nabi Yusuf dibebaskan dari penjara.
7. Penglihatan Nabi Yaakob yang kabur dipulihkkan Allah.
8. Nabi Ayub dipulihkan Allah dari penyakit kulit yang dideritainya.
9. Nabi Yunus selamat keluar dari perut ikan paus setelah berada di dalamnya selama 40
hari 40 malam.
10. Laut Merah terbelah dua untuk menyelamatkan Nabi Musa dan pengikutnya dari
tentera Firaun.
11. Kesalahan Nabi Daud diampuni Allah.
12. Nabi Sulaiman dikurniakan Allah kerajaan yang besar.
13. Hari pertama Allah menciptakan alam.
14. Hari Pertama Allah menurunkan rahmat.
15. Hari pertama Allah menurunkan hujan.
16. Allah menjadikan 'Arasy.
17. Allah menjadikan Luh Mahfuz.
18. Allah menjadikan alam.
19. Allah menjadikan Malaikat Jibril.
20. Nabi Isa diangkat ke langit.

ManFaatkan bulan MuharaM..

Kehadiran bulan Muharram tahun ini sebaiknya kita mengambil manfaat sebaik mungkin kerana bulan ini mempunyai banyak kelebihannya. Sebab itu terdapat golongan yang ghairah beramal dalam bulan ini. Namun terdapat beberapa perkara yang perlu diambil perhatian dalam beribadat dalam bulan ini. iaitu ;

1.Melakukan Perubahan ke Arah Kebaikan

Dengan kata lain kita juga hendaklah melakukan hijrah. Hijrah di sini dengan maksud berubah daripada melakukan kejahatan kepada kebaikan, daripada berakhlak buruk kepada berakhlak mulia dan daripada tidak bertakwa kepada bertakwa kepada Allah. Hijrah sebegini akan terus berkekalan sehingga hari kiamat. Sabda Nabi saw : “Orang yang melakukan hijrah yang sebenar ialah yang meninggalkan perkara yang dilarang oleh Allah”. ( Riwayat Imam al-Bukhari dan Muslim).
Sambutan Ma’al Hijrah yang diadakan dengan penuh semangat dan pelbagai acara akan menjadi sia-sia dan tidak berfaedah sekiranya ia tidak disusuli dengan perubahan sikap dalam diri setiap individu muslim ke arah yang lebih baik.

2. Berpuasa Sunat

Bulan Muharram merupakan salah satu daripada bulan-bulan haram. Berpuasa pada bulan ini pada dasarnya dijanjikan dengan pahala yang besar. Sabda Rasulullah saw yang bermaksud : “Puasa yang paling utama selepas Ramadan ialah bulan Allah,Muharram dan solat yang paling utama selepas fardu ialah ialah solat malam”.(Riwayat Imam Muslim, Abu Daud, al-Tirmizi, Baihaqi, Ahmad)
Hadis ini dengan jelas menyatakan keutamaan berpuasa pada bulan Muharram berbanding bulan-bulan lain selain Ramadan. Hadis ini juga menjadi hujah bahawa kita digalakkan berpuasa sunatpada bulan Muharram lebih banyak berbanding bulan-bulan lain.

Puasa bulan Muharram lebih lagi digalakkan pada hari ’Asyura iaitu pada 10 Muharram. Puasa ‘Asyura ini pada asalnya adalah wajib. Kemudian menjadi sunat setelah puasa Ramadan difardukan sebagaimana sabda rasulullah saw hadis riwayat Muawiyah ra berkata : aku mendengar Nabi bersabda : Hari ini adalah hari ‘Asyura tidaklah wajib kamu berpuasa tetapi saya berpuasa. Maka sesiapa yang mahu ia boleh berpuasa dan sesiapa yang tidak mahu ia boleh berbuka. ( Imam al-Bukhari dan Muslim).

Merapu je...

hari ni saya nak buat ulasan tentang beita yang dikeluarkan oleh kosmo
pasal wikileaks....
untuk baca berita tersebut sila klik link DISINI

dier cerita pasal bilik rahsia wikileak...
bilik dier cm filem james bond...
lawa....lbih lawa dari bilik saya....
 ade air terjun....syoknyer..
org yang keje kt situ mesti pakar komputer....
sblm kn ade owg malaysia kne tangkap pasal 
godam bank di luar negara...
bila fikir blik sebenarnyer owg malaysia memang berbakat....
tp cuma bakatnyer tak bertempat....
sama la macam owg buat grafiti...
kita sambung balik cerita wikileak..
saya rasa ada kebaikan dan keburukan pasal wikileak...
sama2 la kita fikirkan.....

09 December 2010

IE9 introduces anti-tracking tool

Microsoft's IE9 browser will have tools that control what data is collected about what a user does online.
The tools will let people stop a site they are visiting sharing information about what they do with other sites.
Users will be able to create lists stating that their data will only be shared with sites they want to see it.
The news comes as the US government criticises the computer industry for its slow progress on protecting user privacy.
In a blog post, Microsoft said many people did not realise that when they visit a website what they look for, view or buy there is often shared with other companies without that user's knowledge.
In IE9, Microsoft is planning to introduce what it calls "Tracking Protection Lists" that it says will work like the "Do Not Call" lists that limit who marketing firms can cold call.

Arsenal win..


Arsenal survived a minor scare to reach the last 16 of the Champions League for the 11th successive season with victory against Partizan Belgrade at The Emirates.
Arsene Wenger knew that three points would assure them of qualification for the knockout phase and they ultimately ran out comfortable winners, although for a spell in the second half against the Serbians, there was the fear that Arsenal's proud record might end.
Arsenal's win was not enough to give them top spot in Group H, and they now face the prospect of running into the real elite of European football when the draw is made on 17 December.
Robin van Persie, Arsenal captain on his first Champions League appearance of the season, put them ahead on the half-hour from the spot after he was fouled by Marko Jovanovic.
Partizan's only moment of serious danger brought an equaliser just after half-time when Cleo's shot took a wicked deflection off Sebastien Squillaci and out of Lukasz Fabianski's reach - leaving Arsenal's fans, albeit briefly, anxiously following events in the game between Shakhtar Donetsk and Braga.
But Theo Walcott's introduction as substitute injected some firepower into Arsenal and some life into subdued supporters inside The Emirates as he made a decisive contribution.
He restored Arsenal's lead with a fine volley after 73 minutes, and another moment of class from Samir Nasri wrapped things up as he scored with a fine low finish four minutes later.

Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...