SILA KLIK DI SINI

Jom Baca

03 December 2010

Hargai sahabat kamu…… jika…


1. sahabat kamu bersifat ceria sama ada terhadap dirinya atau terhadap kaamu. Apabila melihat kamu datang, dia gembira menymbut kamu rasa macam setahun x berjumpa.
2. sahabat yg sentiasa berbaik sangka, malah menegur apabila kamu mulai buruk sangka.dia mnegur kerana sayang akan persahabatan kalian.
3. sahabat kamu sentiasa memberi ketenangan dan tidak pernah menyukarkan hubungan persahabatan. Apabila kmu bersamanya, kamu tidak berasa susah. Ada saje pertolongan yg diberi.
4. sahabat kamu tidak suka mengata. Kadang susah kita nak mencari sahabat seperti ini kerana kita tidak terleps dari mengata. Bila jumpa je, ada saje cerita baru..ni selalunya bagi kaum hawa la…haha<jgn marah>
5. sahabat yang sentiasa jujur dalam persahabatan dan tidak pernah ada niat buruk. Kejujuran itu penting bg seseorang terutama sahabat kerana dialah tempat kita meluahkan perasaan. Ada juga sahabat yang berkawan sebab ada kepentingan diri.
6. sahabat kamu ikhlas dalam apa jua keadaan. Sifat ikhlas ini satu siat yag abstrak. Kita x tau bila kita berasa ikhlas.
7. sahabat kamu memiliki tutur kata yang sopan.dan mulia. Yg ni lebih kepada kaum hawa. Sebab kaum hawa ni sensitive ckit. kaum adam ni sempoi je…
8. sahabat kamu berfikiran positif dan rasional.
9. sahabat kamu memiliki hati dan niat yang baik.
10. sahabat kamu memiliki pendengaran yang baik. Dia sentiasa menjadi pendengar masalah/cerita yang baik. Apa saje masalah yg kamu ccerita dia dgr dgn baik dan dia beri pandangan yg boleh kamu terima.
Tu sajelah entri saya pada ari ni….
Sekian wabillahitaufiq walhidayah
Jangan merempit jgn wat jenayah
Wassalamualaikum….

2 comments:

hanna sofea said...

jgn merempit jgn wat jenayah...??
pesanan yg saaaaangat bgus.. baru je plan nk buat.. hoho.. xjd la plak..

azwa amani said...

alhamdullilah, dah jumpa sahbat sejati... :)..semoga ALlah panjangkan kasih syg diantara kami.. :)

Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...