SILA KLIK DI SINI

Jom Baca

25 December 2010

GelomBnag PRU 13 akaN menJelma



Sejak PRU 12 banyak perubahan berlaku di negara kita..
pelbagai pihak cuba melakukan perubahan ditempat mereka
agar rakyat hidup senang...
dalam tempoh 2 tahun ini,pelbagai pilihan raya kecil yang menjadi medan
perhitungan untuk memilih siapa yang lebih layak menjadi
pemimpin rakyat...
bulan ni pon SPR telah diberitahu tentang kekosongan
kerusi di dun Tenang, johor...Johor merupakan kubu kuat BN..
banyak menteri-menteri adalah kelahiran johor...



KINI PRU ke 13 kian hampir...banyak tanda-tanda bahawa bahawa 
pru 13 akan diakan pada tahun 2011...

kita dapt lihat senario politik di negara kita apabila pemilihan umno telah ditangguhkan...mungkin untuk memberi laluan terhadap pelihan raya akan akan menjelma. pemilihan MCA dan MIC juga ditangguhkan menunjukkan pru 13 sudah hampir. selain itu wang royalti terengganu akan dibayar tahun depan juga menunjukkan kita akan menghadapi pru 13 yang cukup sengit. Matlamat umno adalah ingin menawan kembali negeri yang mereka tewas manakala PR pula ingin mempertahankan dan juga menawan negeri -negeri lain serta parlimen.




saya ada berjumpa dengan orang politik iaitu ayah sendiri<haha>, beliau berkata,"PRU 13 mungkin akan diadakan pada bulan MEI.". Pas terengganu sudah melancarkan gerak kerja pru 13 manakala negeri lain belum dilancarkan lagi. oleh pas perlu segera menyediakan jentera pilihanraya yang mantap..ayah saya kata"mempertahan kemenangan lebih sukar dari mengecapi kemengangan". sebab pihak lawan akan mencuba pelbagai cara untuk menawan kembali. 




tahun 2011 adalah yang gembira buat rakyat kerana permintaan anda mesti akan ditunaikan asalkan anda sokong ..........? biasalah tu mana-mana parti akan buat macam tu..setakat ni ulasan saya. saya ingin mengucapkan ribuan maaf jika penulisan saya menyinggung mana pihak.sekian terima kasih.

No comments:

Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...