SILA KLIK DI SINI

Jom Baca

06 February 2011

Mufti Mesir kecewakan Rakyatnya

Mufti Mesir

Sebentar tadi saya tengok web DRMAZA an baca pandangan beliau terhadap Mufti Mesir..Kita berjumpa lagi pada hari ni bagi menyatakan kekecewaan kepada mufti Mesir 'Ali Jam'ah yang meminta rakyat Mesir berhenti membuat tunjuk perasaan. Apabila tok guru dah kata cam tu..apa perasaan anak murid yang selama ni memberi kepercayaan kepada beliau sebagai mufti mesir. Sepatutnya ulamak perrlu memberi sokngan kepada rakyat yang meminta tukar pemimpin. kalau pemipin baru kita boleh lagi berunding, tapi dah 30 tahun memerintah tanpa pembharuan yang memuaskan rakyat. perlukah rakyat mesir dok diam?

Rakyat mesir bukan lah berdemo secara ekstrim, tapi hanya secara aman sahaja. Dr. Asri mengucapkan tahniah kepada Dr. yusof qardhawi kerana menyatakan bahawa pejuang yang mati di mesir adalah mati sayhid. Inilah adalah petikan dari ulasan dr MAZA :
" Tahniah kepada al-Syeikh Dr Yusuf al-Qaradawi dalam temubual al-Jazeera yang menyatakan pejuang yang mati berdemonstrasi aman di Mesir adalah syahid dan demonstrasi itu mesti disokong! Inilah contoh ulama yang berani dan berkata tanpa kepentingan diri."

Fatwa yang dibuat oleh Dr. yusof qardhwi menyifatkan bahawa apa yang dilaukukan oleh rakyat mesir betul dan perjuangan mereka adalah perjuangan yang besar. perlukah kita kekalkan pemimpin yang bersifat diktator. Marilah kita sama-sama memberi sokongan dan bantuan kepada mereka agar apa yang kita lakukan untuk agama mendapat keredhaan Allah.

TAKBIR!!ALLAHU AKHBAR!!

1 comment:

SayaNina said...

suma org terkena tempias nye...termasuk la student2 msia yg tgh prepare nk final exam tuh...

Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...