SILA KLIK DI SINI

Jom Baca

22 October 2012

Kerana ISLAM

Assalamualaikum semua
Alhamdulillahi rabbi A'lamin
Selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad SAW,kaum kelauarga dan para sahabat..

setelah hampir sebulan saya tidak mengupdate belog yang yang penuh sawang ini, akhirnya kali saya diberi keizinan oleh Allah untuk meluangkan masa update belog. sebenarnya pelbagai cerita yang saya hendak kongsikan. tetapi dek kerana masa yang tidak mencukupi. saya hanya menulis ape yang penting sahaja. bulan nie saya sibuk dengan program persatuan di kampus. macam -macam ada, tpi yang paling menarik bagi saya adalah program Hidayah Talk dimana program ni menjemput seorang muslimat berbangsa Cina memeluk agama Islam. beliau memeluk agama Islam sudah 5 tahun. beliau menceritakan cabaran dan halangan yang menimpa beliau setelah memeluk agama Islam. beliau hampir dibunuh disebabkan keislaman beliau. Namun beliau begitu tabah dengan sume dugaan yang menimpa beliau sehingga hari ini beliau dapat hidup dengan tenteram. Antara sebab beliau masuk Islam ialah bermimpi orang membaca ayat suci al_Quran. kisah beliau yang sungguh menghayat hati sampai sebahagian penonton menangis bila dengar kisah beliau.

Allah boleh bagi hidayah kepada sesiapa sahaja tidak bangsa dan keturunan. Kebanyakan yang memeluk agama Islam kerana ISLAM bukan kerana ORANG ISLAM. kita yang lahir2 sudah Islam masih lagi tidak mengamalkan syariat Islam menyebabkan susah untuk orang dekat dengan Islam. dalam surah Al-Baqarah ayat 256 bermaksud : "tiada paksaan dalam agama..". ayat ini adalah untuk orang bukan Islam. tetapi bila orang bergelar Muslim, WAJIB ke atasnya untuk patuh dan taat pada syariat yang ditetapkan oleh Allah.

ni baru satu cerita nie..ad banyak lagi saya nak tulis..disebabkan masa tidak ada saya akan sambung lain kali yer..lai satu minggu nie adalah

STUDY WEEK
bagi student IPGK..
so blaja elok2 yer..
bila kita ada usaha..
Insyaallah kejayaan pasti ada

2 comments:

PCL said...

Study rajin2...doakan Jelah sukses.

Diari Si Froggie said...

kisah mualaf memang rata2 menyedihkan.. bila tahu kisah depa yang sangat taat pada perintah Allah dan ajaran Islam terasa malu kekadang dengan diri sendiri dengan Allah, padahal diri sendiri memang Islam sejak azali tapi jarang2 sekali taat perintah Allah. T_T

Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...