SILA KLIK DI SINI

Jom Baca

26 September 2011

Persoalan Banner

walaupun piliharaya telah berlalu sekian lama,namun saya ingin meluahkan rasa hati saya yang selama ini di simpan di dalam hati. kalau kita keluar berjalan-jalan kita akan pandang sesuatu di tepi jalan. benda yang selalu dipandang dipandang oleh manusia ialah BANNER. orang malaysia memang suka membaca terutama apabila berhenti di trafik light. kalau ade banner ke bunting mesti nak baca. sebab ape mereka suka baca???mungkin sebab ade masa terluang...tu pasai la depa baca...hahaha...alamak tertubik la loghat kedah...


tapi BANNER yang saya nk cerita di sini ialah banner yang ada gambar MUKE ORANG. orang yang aku kisah disini ialah orang AHLI POLITIK. xtau la kenapa saya tak suka. mugkin disebabkan terlalu banyak banner gambar muka dier buat rasa loya tekak.. kalau time pilihanraya ak tak kisah pasal sebab nak kenal wakil rakyat ayng akan dipilih. Bila dah menang, setiap banner ada gmbar wakil rakyat...kalau setakat setahun lpas piliharaya boh gmbr "orang besar" kt banner boleh tahan lagi..tapi lpas tu xyah dok nak letak gmbar dier lagi...naik cemuih saya tengok. tak kan la rakyat xkenal kot pemimpin mereka..

cer bayang kalau ade 10 banner program yang berbeza tetapi gambar yang sama...
adakah anda rasa seronok?

kalau time tu ade 10 banner program bersama "orang besar"kt tepi jalan ...semuanya gmbar dier...pe perasaan bile tengok banner muke dier jer?....mesti hampa pon rasa menyampah...saya rasa ni bkan salah "orang besar" salah konco2nya..xkn la orang besar kata kt orang wat banner program : jangan lupe ye boh gmbar ak kat banner tu...tu namenye cari publisiti murahan..

saya tahu mereka letak gmbar kt banner supaya rakyat tahu pemimpin mereka prihatin terhadap program yang dibuat..mgkin ia adalah salah satu strategi politik...tapi kalau orang tu berjiwa pemimpin, xpyah gmbar pon rakyat dh kenal..aadakah dengan meletakkan gambar di banner program menunjukkan keperihatinan anda di mata rakyat.???

FIKIR-FIKIRLAH
mana yang boleh dipkai ambilah..
mana yang tak boleh dipakai cmpak kt longkang jer...

2 comments:

LadyBird said...

x pernah plak ambik kisah yg tu .. mungkin x alert kot..
time kat traffic light mata duk tgk lampu jerk :P
tkt die jadi hijau tibe2..

jelah said...

kalo hijau xper....tkot trafic light xhidup je...hehehe

Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...